Friday, 31 May 2013

Promosi

Assalamualaikum
Salam 21 Rejab

Seorang PENJAHAT ditembak polis dan koma. Kemudian dia bermimpi dibawa malaikat ke NERAKA.. Tapi dia terkejut kerana di NERAKA orang berdisco, minum arak, judi, banyak pula artis-artis cantik, dan lain-lain...

Dia cepat-cepat ingin masuk, tapi ditahan oleh IBLIS penjaga pintu: "Tunggu dulu! Waktumu belum tiba.. Kembalilah ke dunia, buatlah yang LEBIH JAHAT lagi maka kau pasti akan MASUK NERAKA!"

Akhirnya dia sedar dari koma dan dia berbuat LEBIH JAHAT lalu akhirnya ditembak mati. IBLIS dengan segera menghantarnya ke NERAKA...

Tapi dia terkejut kerana di dalam NERAKA banyak api, bau hamis darah, banyak binatang berbisa dan banyak teriakan meminta pertolongan..

Bingung dan ketakutan PENJAHAT itu berkata: "Aikkk.. Waktu yang lalu NERAKA tidak begini...?

IBLIS tersenyum dan berkata: "Oh, Waktu itu promosi bro" .


*copypastepostfrommyfacebook*
*peringatanuntukkitabersama*

23 comments:

  1. pandai iblis nk menyesatkan manusia kan, mcm2 cara di guna... huhuhu

    ReplyDelete
  2. hee~~ jgn terpedaya dgn tipu meslihat n jnji iblis.. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum teenaa. thanks sharing.. wajib dijadikan pengajaran bersama :)

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum.

    Memang sentap bila iblis habaq, "promosi je bro"

    Iblis dan kaum kerabatnya memang sentiasa berusaha menyesatkan manusia..

    #Teena, ya, akak tukar header.. sorry lambat reply.. ^_^

    ReplyDelete
  5. salam..hye. sahabat meera blogspot membalas kunjungan..terima kasih ye..entry pun manarik :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulilah... peringatan untuk kita :) ahhh sebab itu iman kena kuat :)

    ReplyDelete
  7. kisah penjahat yang mati ni memang ada dalam realiti kehidupan namun kehidupannya di sana wallahualam..byk moralnya story ni, menakutkan

    ReplyDelete
  8. Memang itu perjanjian antara iblis dengan Allah. Mempengaruhi manusia indirectly. Siapa yang lalai pasti terjebak. Kalau pernah tengok Constantine, mesti anda perasan ada satu dialog pasal macam mana iblis mempengaruhi manusia.

    Oh sangat suka John Constantine. An adorable and a cute person he was in the movie. Hmm..

    ReplyDelete
  9. hehe.. ada yang tersirat dari kisah ni.. iblis tu kalau dah dasarnya menipu, memang akan menipu sampai bila2..

    ReplyDelete
  10. Salam,
    tengok tu..betapa liciknya iblis memperdayakan kita manusia..
    done follow here. Thanks.

    ReplyDelete
  11. Oh my... takutnya! Semoga kita dijauhi dari promosi dunia..

    ReplyDelete
  12. Emmmm....kalau masih tak sedarlagi.... Tak taulah

    ReplyDelete
  13. biasalatu.... promosi tu awal2 jer grand, lepastu...hurmm.

    apapun, setan mmg hebat mgoda manusia.

    ReplyDelete
  14. setan mmg the best.so, kita kena hati22 kan

    dik jom join, nak:)

    http://lobaksusue.blogspot.com/2013/06/jom-join-giveaway-ke-2-by-jaakechik.html

    ReplyDelete
  15. assalam,

    sala hujung minggu...

    semoga kita mendapat iktibar dari cerita ini...

    ReplyDelete
  16. MasyaAllah... banyak pengajaran yang dpat kita ambil..
    moga2 dapat dijadikan iktibar kepada kita semua..

    ReplyDelete
  17. hehehe terbaik mendalam erti nyer ni

    ReplyDelete
  18. hehe..suka entry nie. peringatan yg baik

    ReplyDelete
  19. Walaupun entry nie kelakar bg saya tapi ada maksud tersirat yg perlu kita renungi bersama....

    ReplyDelete