Saturday, 13 July 2013

Harapan Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t.

Mari kita hayati lirik lagu ini sama- sama, semoga Ramadhan kali ini lebih bermakna & mendapat keampunan dariNya...
Lirik lagu Harapan Ramadhan - Raihan & Man Bai

Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna
Ku memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan
Selangkah demi selangkah
Dengan rahmatMu oh Tuhanku
Ku tempuh jua

57 comments:

  1. Assalamualaikum.. selamat bersahur dan selamat berpuasa
    hehehe.. pg2 dan berblog.. =)

    ReplyDelete
  2. Assalamulaikum

    Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia - Ceritaku Di Mana-Mana Saja - www.khairilmazri.com

    ReplyDelete
  3. Lagu nie bestkan?
    Selamat bersahur teena!

    ReplyDelete
  4. aassalam..
    singgah sahur #3 salam ukhuwah ohBlogger Malaysia - PCL www.nazlee.com

    sy suka lagu ni.

    ReplyDelete
  5. Assalammualaikum, selamat berpuasa. Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia - Norazizah

    ReplyDelete
  6. Salam Ramadhan...
    Singgah sahur kat sini.. =D

    http://ayuejean.blogspot.com/2013/07/segmen-singgah-sahur.html

    ReplyDelete
  7. * Syahdu pulak rasa bila layan Nasyid ni time subuh mcm ni..

    Salam Ukhwah, selamat bersahur.
    Blogwalking singgah sahur dari HT. Selembar sutera menghapus noda, sebening embun penyejuk kalbu, sucikan hati bersihkan jiwa di bulan yang suci.
    Selamat menunaikan ibadah puasa. Semoga amal kita diterima disisi Alllah SWT.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Teena.

    Salah satu lagu yg memang selalu kedengaran time bulan puasa ni.. :)

    ReplyDelete
  9. Lagu feveret saya setiap kali ramadhan . sgt rindu nak dgr lagu nih sebulan dlm setahun . Salam ukhwah singgah sahur ohblogger malaysia http://harumankasehvee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum teena....bestnya dengar lagu ni pagi2 ni...:)

    ReplyDelete
  11. akak pun suka dengar lagu ni.. sayu pun ada bila dah dekat nak habis ramadhan tu.. selamat berpuasa di hari ke-4.. :D

    ReplyDelete
  12. semangat ramadhan teena kite ni .. good good ....

    semoga tahun ni ramadhannya paling bermakna dan penuh hikmah buat diri . ^^

    ReplyDelete
  13. Sentuhan Raihan masih berbisa...lagu ini buktinya. Penuh makna yang yang mendalam, buat santapan hawa telinga dan rohani.

    ReplyDelete
  14. it's a beautiful song. selamat berpuasa & happy Ramadan. :)

    ReplyDelete
  15. cik akak memang salu dengar lagu nie...hihi...selamat berpuasa dik :)

    ReplyDelete
  16. Assalammualaikum , Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia – www.syazwani30.blogspot.com (Syazwani Mazlan) . Selamat berpuasa. Maaf terlajak sahur. tak sempat blogwalking pagi tadi ;)

    ReplyDelete
  17. Salam ramadhan Teena..

    mmg suka dgr lagu ni...
    Tp penah dgr tak...lagu dari Indonesia...kejut soh bangun sahur, huhu. Semuanya tentang sahur...

    ReplyDelete
  18. Assalamualaikum
    Dari segmen yang sama Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia - Hannyabdullah http://www.diarymama.com
    Salam kenal dan selamat berpuasa

    ReplyDelete
  19. best lagu ni =) selalu dgr time berpuasa..lirik pn pnuh mkna..

    ReplyDelete
  20. indah liriknya kan
    dgr penuh teliti..byk mesej yg kita dpt

    ReplyDelete
  21. hehe. lagu ni sampai sekarang dengar tak bosan, antara lagu yang sangat berjiwa :)

    ReplyDelete
  22. lagu yang penuh mesej. memang mendayu2 tiap kali tibanya ramadhan. moga ramadhan kali ini lebih bermakna

    ReplyDelete
  23. suka lagu ni =) sayu je dgr..

    ReplyDelete
  24. salam singgah sahur salam ukhuwah Ohblogger Malaysia PCL www.nazlee.com

    ReplyDelete
  25. salam tengah hari..singgah sini dari segmen singgah sahur..salam kenal n salam ramdhan =)
    suka lagu dengar lagu ni..tambah-tambah bulan ramadhan..

    ReplyDelete
  26. lagu ni mmg best! selamat berpuasa :D

    ReplyDelete
  27. Syahdu kan? kalau bukan bulan Ramadhan n dengar lagu ni pun teringat bulan Ramadhan jugak kan? :)

    ReplyDelete
  28. lagu feberet!
    tak hilang ditelan zaman.eheh
    selamat berpuasa:)

    ReplyDelete
  29. seronok layan lagu nie..
    selamat berbuka teena :)

    p/s: doodle tu dh siap..hehe

    ReplyDelete
  30. selamat menjalani ibadah puasa dear :)

    ReplyDelete
  31. Selamat menjalani ibadah puasa.. memang best lagu ni :)

    ReplyDelete
  32. hahaha.. lepas nih layan lagu raya pulak.. hik hik hik

    ReplyDelete
  33. salam ramadhan..datang dari segmen
    "Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia

    ReplyDelete
  34. assalamualaikum..teena :)

    antara lagu ramadhan yg ayie suka dengar :)

    ReplyDelete
  35. "Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia - MOMOY blogirl"

    biler dengar lagu ni tenang jer. sbb muzik slow dan mendayu
    lagi 2 minggu mesti dgr lagu raya pula

    ReplyDelete
  36. Suka lagu nie.. dah macam lagu tema ramadhan dah bg saya :)

    ReplyDelete
  37. Semoga Ramadan kali ini lebih baik dari tahun sebelumnya...

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum, atas permintaan Teena saya dah tunaikan. Sudilah baca cerpen saya yang sederhana ini. Terima kasih.

    http://mieadham86.blogspot.com/2013/07/mabuk-cinta-keladi.html

    ReplyDelete
  39. teena di tag
    http://lynathegojes.blogspot.com/2013/07/giveaway-pheonix.html

    ReplyDelete
  40. semoga kita semua peroleh keberkatanNya di bulan mulia ini aminnn :)

    ReplyDelete
  41. dari kecik lagi dah biasa dengar lagu ni. liriknya best penuh makna.

    ReplyDelete
  42. tiap kali ramadhan, lagu ni mmg popular semula

    ReplyDelete
  43. Sejak bulan ramadhan ni lagu ni sy dah bukak banyak kali.. hehe.. bila dengar tu kira macam berdoa la juga semoga ramadan kali ni lebih baik. :)

    ReplyDelete
  44. Singgah lagi di sini. Selamat pagi Teena :)

    ReplyDelete
  45. singgah sat...dari segmen singgah sahur... http://sendiri.net

    ReplyDelete
  46. Salam Ramadhan. walaupun da masuk fasa kedua. moga Ramadhan kali lbh baik dan penuh makna dr sebelumnya.. In Shaa Allah.. lagu ni mmg popular tiap kli Ramadhan..thanks singgah blog sye.. ;) sye da followm kamu~

    ReplyDelete
  47. Layan lagu sat.. "Singgah Sahur Salam Ukhwah OhBlogger Malaysia - www.myvitrd.com"

    ReplyDelete
  48. Ramadhan bulan Mulia... smoga Ramadhan kali ini lebih sempurna dari sebelumnya... Insya ALLAH... (^_^)

    ReplyDelete
  49. lagu ni mmng best..mmng tak jemu dgr..

    ReplyDelete