Thursday 26 April 2018

Pharmagrad Dinner 2018: Hikayat Kesultanan Melayu Melaka

Assalamualaikum

Hai. Sudah sekian lama kita tidak bersua. Aku sebenarnya ada banyak benda nak cerita, tapi tak sempat nak menulis kat blog. Ok event aku yang latest adalah Pharmagrad Dinner. Well, biasalah dah final year mestilah ada dinner. Seronok angat malam tu! Tema kami adalah Hikayat Kesultanan Melayu Melaka. Bertempat di The Everly Hotel, Putrajaya pada 14 April 2018. Mula-mula aku rasa macam bosan tema ni, tapi sekali amik kau malam tu semua orang pakai baju da bomb!!!

Yang lebih seronok, aku adalah salah seorang committee untuk dinner ni. Niat di hati aku macam malas nak jadi committee untuk event, tapi disebabkan tiada orang utk jawatan biro teknikal, maka aku pun 'bolehlahhh jadi committee'. Biasanya student 2nd year yang akan organize dinner ni untuk final year student. Tapi kali ini kitorang first time handle untuk batch sendiri.

Macam-macam benda yang jadi sebelum event. Pegi balik turun naik fakulti nak pinjam barang. Surat tak betul lah, nak kena ada nama dekan la. Surat dah siap sign bagai semua, sekali barang yang aku nak pinjam iaitu walkie-talkie TIADA! Ko rasa? Ape ke benda awal-awal tak bagitahu benda nya rosak? Kena lah aku pergi tanya kat unit lain pulakkk. Nasib baik dapat. Alhamdulillah, sebagai biro teknikal, apa tok nenek benda yang aku nak pinjam semua aku dapat walaupun semua last minute dapat, tapi semua ada yayyy! Haa, ni baru teknikal, kawan-kawan aku yang lain yang kena handle biro diorang lagi pening nak fikir itu ini jugak.

Selain itu, aku juga ada buat persembahan pada malam tu hehe. Cuba teka aku buat apa? Bukan beryanyi, bukan bersyair, tapi ber-joget hahaha. Joget ramai-ramai lah, takkan sensorang pulak malu iolls. Konon-konon ni surprise dari committte malam tu. Gegeh practice memalam kat surau sesama. 

Oh ya, malam tu bagi aku semua almost perfect! Makanan sedap, persembahan best, decoration lawa, baju semua orang cantik-cantik, goodies best, flow malam tu pun smooth je. Padahal waktu rehearsal tu punyalah kelam-kabut, memang aku sabauuu je siang tu lol. Tapi Alhamdulillah malam kejadian semua lancar. Aku ada banyak gambar nak share, sila bernafas dulu ya. 

Tak sure aku jadi sebagai apa malam tu. Tapi aku gelarkan diri aku sebagai 'TUN FATINA'. Suka hati je letak nama macam tu lol. Yang paling favourite aku adalah headgear yang kat kepala. Amik kau besar gedabak, siapa jalan sebelah aku kena berhati-hati kalau taknak tercucuk kepala dia hehe.

 Haaa, kebaboom kan masing-masing!

Ada Tun Fatina, ada Hang Li Po, ada Rani Mukherji. Satu Malaysia uols!

Haaa, ini geng #11bintang aku. Bukan senang nak cari 11 orang bergambar. Mesti ada jer tak cukup. Ni puas jugak lah panggil sape yang tengah makan kat dalam ballroom tu keluar jap nak bergambar.

#11bintang

 Masing-masing muka tak ready


Yang baju biru tu kitorang panggil dia makngah. Baju dia letops uolss! Sila tanya dia berapa banyak dia berhabis untuk malam tu (nanges ceq dengaq!)

Haa, ini Abu! Dia lah pengarah progam Pharmagrad Dinner. Abu ni jugak classmate aku waktu diploma, partner waktu praktikal kat hospital, pastu degree pun kitorang classmate jugak.

Ini pulak Jatty! Sama-sama duduk Melaka, waktu praktikal kat Mardi pun sama dengan dia jugak. Jatty ni bagi aku muka dia memang dilahirkan cute tau. Semua gambar dia comelllll, dari dulu lagi.

Bersama King ataupun 'Pahlawan' kita pada malam itu. Hai Syapip!

Ini Qiqi. Cuba teka kitorang tengah buat apa? Boleh pulak drama air mata kat situ. Tiba-tiba teringat waktu-waktu diploma sesama, sampailah kat degree. Waktu diploma kitorang rapat, time degree pulak memasing buat hal sendiri tapi still kawan. Entah kenapa dia menangis, aku pun ikut nangis sekali. Padahal sebelum ni ada jer rasa terharu dengan kawan-kawan sebab bagi hadiah, rasa 'awwwww'. Sehari sebelum tu dengar lagu UiTM pun rasa nak menangis, tapi air mata bertakung jelah kat mata. Sekali dengan Qiqi, berjuraian airmataku jatuh tak tertahan...

Ini pulak Azwa. Satu-satunya geng #11bintang yang dah kahwin. So, dia dah jadi bulan la sekarang ni. And guess what, 'anak bulan' is cominggg. Yes, Azwa pregnant! Amboi, mentang-mentang dah final year, tak menyempat eh diaaaa...

Ini pulak Dijah. Dia senior sekolah aku tapi aku tak pernah jumpa dia sebab bila aku masuk kisas, dia dah keluar kisas. Tapi bila degree kirorang sekelas, satu bench, sekali dengan Azwa lah. Dijah ni english dia berhabuk weh. Lab report kitorang semua dia yang checkkan. Grammar nazi pun iya jugak. Dijah, kalau you baca ni, i nak cakap, i tak sabar nak makan nasi minyak you HAHAHA!

Haaa, yang baju kuning tu kalau korang perasan gambar dia mestiiii ada je dengan aku. Sebabnya mostly guna kamera dia hehe. Sal ni roomate aku merangkap geng sebelah aku kat kelas, sebelah katil aku kat rumah, dia tahu pasal aku (almost) everything. Tahu kalau aku PMS, kalau aku down, kalau aku lapau. Kadang-kadang aku berjaya sorokkan 'something' sebab dia ni banyak tahu pasal aku, so aku nak jugak taknak dia tahu LOL. Pastu jodoh kitorang kuat gak. Ada jeee dia dengan aku. Sal, satu je aku harap. semoga kau cepat-cepat kahwin dengan Mat, aku tak sanggup tengok drama korang lagi haha. Pastu semoga hang dapat jelajah satu dunia, kalau ada tiket free, ajak aku skali.

Yang si manis berbaju merah is Shujo, kapten basketball. Yang si cantik tengah tu Piqah, juara netball 4 tahun berturut-turut. Dah kenapa kawan-kawan aku atlet semuanya ni. Biasa dorang akan ikut aku balik Melaka sesama. And sepanjang perjalanan balik dari Palam-Melaka, mem-bawang jeee sepanjang jalan. Satu cerita, dah setengah pejalanan tak habis-habis lagi. Serious gosip sambil drive memang tak mengantuk lah aku. Yang tak tahan, penat gak mulut ni bercakap, haus pun iya jugak. Kelakar tau, waktu balik ni cerita dotdotdot. Pastu balik kali ni pulak ada sambungan dotdotdot. Balik lagi sekali dotdotdot dah jadi lain pulak, lawak la weh. 

Di tengah-tengah bertudung putih yang bagi flying kiss is MILA. Mila ni sama sekolah jugak dengan aku kat Kisas. Sama-sama diploma, sama-sama degree jugak. Tapi sejak masuk degree ni bakat terpendam dia semakin menyerlah. Mila ni retis okay. Malam dinner di jer dia buat dua persembahan. Dua-dua nya menyanyi. Sedap suara dia. Mila ni sebenarnya secara tak langsung dia selalu bagi aku support waktu aku tengah down buat fyp. Mila juga bagi aku seorang yang kuat. ye aku tahu dia kuat.

Tido luuuu

Excuse makanan dalam mulut i. Haaa, tbh, makanan malam tu bagi aku sedap sangat! Lasagna dia aku paling suka. Tapi serious aku tak puas makan, sebab busy bergambar, busy nak tengok persembahan pastu nak record pulakkk. Makan kejap, nak naik pentas bagi bunga kat Mila yang tengah nyanyi (artis kannn) (iolss support member). Perut aku pun terperanjat, dia ni kenap makan, kejap berjalan ke hulu ke hilir. Tapi sedap ah makanan malam tu. Nice!

Dont. Mess. With. Us.
Aku rasa aku paling suka gambar ni, sebab baju semua meriah, menepati tema kitorang. Hikayat Kesultanan Melayu Melaka.


Tidak dilupakan juga kepada crew teknikal yang turut menjayakan malam Pharmagrad kami. Diorang ni lah yang jaga microphone, lagu-lagu, laptop, setting lampu, segala benda teknikal lah. Kalau ada orang cakap 'ada masalah teknikal' mesti aku terasa sikit, biro teknikal kannn. Terima kasih sangat-sangat tolong jadi crew bagi memudahkan perjalanan kami =)

Ini housemate saya!!! Aku rasa dorang lah paling banyak tengok drama air mata aku T_T

Yang comel di tengah tu Iwa Cik Nina! aku rapat dengan dia waktu diploma. Time degree susah benor nak terserempak, padahal duduk satu lecture hall je pun!

Baru lepas practice dancing kat surau, malam-malam dengan committees <3

Gambar ni shida punya rasanya tapi i curik kat FB Abu hehe. Bcs we have no proper photo together during our performance. Atas stage tu aku rasa berterabur jer step kitorang, terasa macam sia-sia aku practice memalam, bazir masa, bazir tenaga tapi malam tu hancur (tapi still enjoy joget atas stage). Sekali tengok video kawan-kawan record, not bad lah. Semua step kita buat sama! Good job guys (committees!!!

My classmate!!! Group E!!! Suka group whatsapp class kita. Cakap benda yang penting jer, takde nak merepek buat penuhkan notification. 

Haa, ini pulak satu batch aku: RX13. Surely, i will miss my student life and RX13...



Inilah HIKAYAT aku hari ini. Sebenarnya aku nak bergambar satu-satu dengan semua orang, tapi masing-masing pun busy juga malam tu. Kepada yang takde gambar kat sini, aku nak korang tahu yang aku appreciate sangat setiap detik dan masa yang kita pernah ada waktu belajar sama-sama. Ye, aku sayang kawan-kawan aku. Banyak kali aku ingat kan diri aku yang aku nak habiskan degree dengran perasaan yang HAPPY, BEST, SWEET, dan benda-benda POSITIVE yang seangkatan dengannya lah. Walaupun ada jer cubaan yang mendatang waktu final year ni, aku tak nak ambil pusing sangat, aku akan cuba untuk positif! Aaaaaa bestnya student life!!!! (padahal esok nak ponteng class) (itu yang seronok)!





SAYANG RX13

10 comments:

  1. pergh... melaram sakan semua.. kalah pengantin.. hahaha

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Haha macam orang yang sama je komen ni. kan Pha Is kan?

      Delete
    2. hahahha.. tak tau.. hahahaha

      Delete
  3. Slm dik, mana adik tempah bju ye, hehe

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum, sangat menarik posting ni...nak tanya ada simpan lagi flow majlis sebab rancang nak buat tema yg sama, mana tau boleh jadi rujukan...thanks share ilmu.

    ReplyDelete
  5. Kat mana nak sewa baju kesultanan melayu melaka?

    ReplyDelete
  6. Nk tanya..mana nak cari benda yg kat atas kepala tu..? Tq =)

    ReplyDelete
  7. awak nak tanya awak sewa ke baju tu? if sewa kat mana ye. tq in advance

    ReplyDelete
  8. Assalamu'alaikum kak...nak tahu akak sewa baju tu kat mana...?orang Melaka jugak ni🤭☺️

    ReplyDelete